Books are the mirrors of the soul

Books are the mirrors of the soul

luni, 23 mai 2016

Dragostea Florii - de - Bujor de Lisa See



   Fiindca Lisa See este una dintre scriitoarele mele preferate, am cautat sa imi cumpar si " Dragostea Florii - de - Bujor ".
  Inainte sa o incep am crezut ca are oarecum legatura cu " Floare - de - Zapada si evantaiul secret " , dar pe parcursul lecturii am realizat ca nu este deloc asa.

  Facand o comparatie intre cele doua pot spune cu certitudine ca Floare - de - Zapada si evantaiul secret mi-a placut cu mult mai mult.

    In " Dragostea Florii - de - Bujor " sunt prezente destule elemente fantastice si eu cum nu sunt un mare fan al genului fantasy aceasta carte nu m-a prea impresionat.
  Cu toate acestea ramane o carte frumoasa care descrie un alt gen de dragoste - cea dintre un spirit si un muritor.

  Floare - de - Bujor este o tanara de saisprezece ani care se indragosteste de frumosul Ren dupa cateva intalniri avute in secret cu el, desi in secolul al saptesprezecelea cand are loc desfasurarea actiunii, acest lucru era strict interzis.

  Cum ziua nuntii ei se apropie si ea nestiind cine ii va fi ursitul si neputandu-si lua gandul de la Ren, se infometeaza si moare.


    Ca o ironie a sortii, cu cateva clipe inainte de a-si da ultima suflare, ea afla ca sotul ei ar fi trebuit sa fie chiar Ren, dar era deja prea tarziu pentru ca destinul sa fie schimbat.
   Murind Floare - de - Bujor devine un spirit, un suflet flamant care va bantui pe pamant, veghind timp de peste douazeci de ani asupra lui Ren.
  
    Ea observa cum el se casatorise de doua ori, cum prima sotie moare la nastere, iar a doua va incerca sa il determine pe Ren sa faca o casatorie a spiritelor cu Floare - de - Bujor pentru ca spiritul ei sa isi gaseasca in sfarsit linistea.

  Astfel Floare - de - Bujor dupa douazeci si patru de ani de asteptare nu va mai fi un spirit flamand, ea isi va gasise in sfarsit linistea, regasindu-si locul ca stramos.

  Il privi pe Ren pentru ultima oara si stia ca amintirea ei va dainui prin comentariile sale aduse operei clasice din literatura chineza - " Pavilionul Bujorilor".


  O poveste plina de elemente fantastice care demonstreaza oarecum absurd ca si fantomele pot iubi.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu