Books are the mirrors of the soul

Books are the mirrors of the soul

marți, 10 mai 2016

Divortata la zece ani de Nojoud Ali

  Exista copilarii care se pierd inainte de a incepe, totul dispare indaratul unor suvoiae de lacrimi atunci cand constati cruda realitate a sortii.


  Citind cartea " Divortata la zece ani " nu poti sa nu ramai socat de cruda si dura  realitate care razbate printre randuri.
  Doua intrebari raman realmente fara un raspuns logic: Cum poate un tata sa-i faca asta unei fetite de zece anisori? Cum poate un barbat de treizeci de ani sa violeze un copil de zece ani?

  Nojoud Ali era unul dintre cei saptesprezece copii ai unei familii sarace din Yemen. Pentru a scapa de " o gura in plus de hranit ", tatal ei o casatoreste la varasta de zece anisori cu Faez - un barbat cu douazeci de ani mai in varsta decat ea.
  Desi promisese ca nu se va atinge de copila pana nu va deveni majora, Faez isi va arata chiar a doua zi dupa nunta latura de monstru: o violeaza si o bate, netinand cont de varsta ei frageda.

  " Degeaba am tot tipat, nimeni nu mi-a venit in ajutor. Ma durea, ma durea nespus si eram singura cu toata durerea mea. "

  Nojoud traia intr-o continua teroare si nici familia sotului, nici proprii ei parinti, nu au sprijinit-o. Acestia considerau ca e o dezonorare ca ea sa isi paraseasca sotul si nici atunci cand le-a povestit abuzurile sale acestia nu au ajutat-o.

  " Traiam mereu cu teama unor palme si lovituri de bat....Cand cadea noaptea, stiam ca avea sa se intample din nou. Inca o data si inca o data. Aceleasi brutalitati. Aceasi arsura. Aceiasi durere. Aceasi disperare. "

  Nemaiputand suporta cosmarul in care traia, neinteleasa de familie, Nojoud s-a hotarat sa-si adune ultimile puteri ca sa incerce sa-si schimbe soarta nefericita.
  Cu ajutorul avocatei Shada ea reuseste sa obtina divortul, sa se inscrie din nou la scoala si sa incerce sa uite cosmarul din care a reusit sa iasa in cele din urma.

" Divortul mi-a schimbat viata. Am incetat sa mai plang. Am din ce in ce mai rar cosmaruri. "

  Intoarcerea la scoala ii ofera o noua copilarie acestui copil care a fost obligat sa renunte la candoarea varstei inocente pentru o casnicie.

  " De-abia astazi am impresia ca am redevenit o fetita. O fetita normala, Ca inainte. Pur si simplu ca inainte. "

  Povestea lui Nojoud Ali poarta totodata un mesaj de speranta; ea a daramat un tabu divortul ei facand inconjurul planetei si a rupt astfel tacerea care plana in jurul unor tari ca Afganistan, Pakistan, Egipt, India, Iran, Mali in care varsta de casatorie este extrem de frageda.
  

2 comentarii: