Books are the mirrors of the soul

Books are the mirrors of the soul

vineri, 15 aprilie 2016

Doamna in albastru de Javier Serra

Astazi m-a trezit cu o dorinta de a citi o carte m-ai altfel si mi-am amintit de cartea lui Javier Sierra - " Doamna in albastru" , care statea linistita in biblioteca, asteptandu-si randul de vreo trei luni de cand imi fusese darita de o prietena.

Nu i-am acorda nici o importanta acestui roman pana acum, pentru ca nu imbratisam entuziasmul pentru scrierile lui Javier Sierra......mi se pareau a aduce oarecum cu Codul lui Da Vinci.
Dar azi......am luat cartea si am inceput incet cu primul capitol, gandindu-ma deja ca nu imi va placea, in schimb..........spre surpiza mea, de la capitolul trei eram deja absorbuta cu totul in actiune dorindu-mi sa aflu mai multe. 


M-ai are sens sa spun ca nu am lasat cartea din mana pana nu am terminat-o? Cum poti termina 357 de pagini in doar cateva ore daca nu ti-ar place ceea ce citesti? No way......." Doamna in albastru" chiar m-a fascinat.

Actiunea i-a amploare cu fiecare capitol. Cunoastem personajele din anul 1991, pentru ca mai apoi sa le cunoastem pe cele aanului 1629. Multe fapte transcrise in acest roman sunt adevarate, multe personaje isi au originea in istorie, dar sunt si cateva personaje fictive fara de care actiunea nu ar avea nici un farmec nu-i asa?
Pe masura ce actiune avanseaza descoperim si misterul ce sta la baza legendei doamnei in albastru. 

O cunoastem pe calugarita Maria Coronel Yesus de Agreda, devenita stareta la o varsta frageda, care avea capacitatea de a se bilocaliza si cu ajutorul acestei capacitati crestinase multi indieni din sud - vestul Americii de Nord. 
In 1630 ea a fost interogata de inchizitie si poate si datorita cooperari nu a fost inchisa.....a continuat sa fie stareta aceeasi manastiri pana la moartea ei in 1965 lavarsta de 65 de ani.
J
avier Sierra leaga povestea Mariei Yesus de cea a Jenniferei Narody care o viseaza pe aceasta aproape in fiecare noapte, si prin vis ajunge in anul 1630 si vede aceiasi oameni pe care ii vazuse si maicuta.
Actiunea romanul este destul de complexa, avem parte de multa intriga, secrete bine pazite, persoaneje ce nu sunt ceea ce par si multe coduri ce raman neelucidate pana aproape de final parca pentru a mari si mai mult suspansul.
Avem parte si de unele exagerari de tip fantezist , dar acestea nu fac decat sa creeioneze portretul doamnei in albastru.

Nu stiu cum este celalalt roman al lui Javier Sierra - " Cina secreta" ( cu siguranta am sa-l citesc in viitirul apropiat) ; dar cu siguranta " Doamna in albastru" m-a incantat profund si a fost a adevarata placere sa il citesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu