Books are the mirrors of the soul

Books are the mirrors of the soul

marți, 8 martie 2016

Perla Chinei de Anchee Min

Tocmai am terminat ultimele file din superbul roman " Perla Chinei " de Anchee Min și după cum îmi este obișnuința, nu am putut sa trec peste paginile sale fără a-mi lasă propria impresie în urma.

Trebuie sa mărturisesc ca aceasta este prima carte care o citesc de Anchee Min și am fost plăcut surprinsa de toată povestea care reiese atât de deosebit, de grațios și plin de sentimente profunde în romanul " Perla Chinei ".
Tot de Anchee Min mi-am mai achiziționat și " 

Cum am devenit doamna Mao " și am sa o citesc și pe aceasta cât de curând, fiindcă " Perla Chinei " pur și simplu ma cucerit.
Revenind la roman, " Perla Chinei " este co

nceput ca o biografie a renumitei scriitoare Pearl Buck, văzută prin ochii prietenei fictive a acesteia - Salcia Yee.

Încă de la primele pagini facem cunoștința cu blonda și delicata Pearl, fiica unor misionari.
Romanul avansează și astfel aflam despre căsătoria ei nefericita cu Lossing Buck alături de care a stat optsprezece ani și tragedia bolii incurabile a unicei sale fice - Carol - care nu se putea dezvolta mintal.
Nu este de omis nici povestea de dragoste dintre Pearl și renumitul poet chinez Hsu Chih-mo, încheiată atât de tragic prin moartea lui la treizeci și patru de ani.

Rămasă singura, exilata de autoritățile comuniste din China tara în câte trăise 40 de ani din viata și care însemna pentru ea acasă, va adopta opt copii și se va refugia în literatura tot restul întregii sale vieți.
Chiar departe de China, rădăcinile ei chineze nu muriseră.
China a fost ultimul lucru din mintea lui Pearl.
China a fost tot ceea ce a luat cu ea în eternitate.
Lui Pearl i-a fost imposibil sa scape de dragostea sa, căci ea numai ea cunoscuse beautitudina unei asemenea iubiri, care era absoluta în măreție și profunzime.

Așadar " Perla Chinei " este un roman deosebit, o poveste de neuitat, plina de farmec și naturalețe, o poveste emoționantă despre prietenie, iubire, compasiune și adevăr.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu