Books are the mirrors of the soul

Books are the mirrors of the soul

luni, 2 mai 2016

Numai cu fiica mea de Betty Mahmoody



În urmă cu ceva timp am urmărit filmul " Numai cu fiica mea " și am fost extrem de emoționantă de subiectul care îl trata.
M-am bucurat nespus de mult atunci când o foarte dragă colegă mi-a spus ca are această carte.

Fiind îndrăgostită de acest gen de cărți, am devorat romanul " Numai cu fiica mea " de Betty Mahmoody de la prima până la ultima filă.

Personajul central este chiar autoarea cărții, care împarte cu cititorii un episod extrem de dramatic al existenței sale.
După șapte ani de căsnicie, ea acceptă să își însoțească soțul - Moody - în Teheran.
Deși era iranian, el locuia de douăzeci și cinci de ani în America, era de profesie medic, stabil financiar și împreună cu Betty și fiica lor Mahtob, avea un viata fericita și împlinită.
Cine ar fi crezut ca Moody va abandona totul pentru a se întoarce în Iran?

Betty credea în vacanta lor de două săptămâni și în jurământul lui pe cartea sfântă a musulmanilor - Coranul - ca se vor reîntoarce în America.

Dar odată ajunși în Iran, Moody își schimbă total comportamentul - de la jigniri, pana la bătăi nu mai este decât un pas și Betty și fiica sa vor trai într-o continua teroare timp de doi ani de zile.

Devenite ostaticele soțului, respectiv tatalui, mama și fiica vor trai intr-o ambianta de groaza, temându-se pentru viata lor zi de zi.



Este de apreciat curajul lui Betty care lupta prin toate mijloacele pentru dobândirea libertății ei și a fiicei sale, sfidând toate prejudecățile unei lumi ostile.
Pe lângă violența lui Moody asupra soției și fiicei, în roman sunt descrise și pasaje uluitoare ale civilizației iranieni.
Astfel aflăm că familia lui Moody era " certată " cu curățenia, obișnuiți să se spele de câteva ori pe an și să folosească acelaș rând de îmbrăcăminte săptămâni în șir.
Cum era de așteptat,  printre asemenea locatari mizerabili și gândacii eram chiriași fideli ai încăperilor.

Întoarsă în America cu fiica ei, Betty decide să își spună povestea pentru ca și alte femei căsătorite cu musulmani să știe la ce să se aștepte și să fie pregătite pentru un destin în care confruntările religioase pot duce la un final tragic.
Betty este un exemplu, o luptătoare, o femeie puternica, care știe că într-o lume ostilă,  speranța o va ajuta să ajungă acasă.
Și reușește.

Un roman emoționant, dramatic despre condiția femeii în Islam, o lume dominată de bărbații,  în care femeia înfășurata aproape complect în " chador " nu avea nici un drept.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu